„Wiedzę możemy zdobywać od innych,

ale mądrości musimy nauczyć się sami”

krasnal

Listopad 2024
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

bip logo pomn1 grad

Odwiedza nas 70 gości oraz 0 użytkowników.

*** PRZYPOMINAMY O NOWYM NR TELEFONU: 71 798 68 37, fax 798 43 37 *** 14.04. - wtorek: 17.00 zebrania dla rodziców I-III, 17.00-19.00 konsultacje dla rodziców IV-VI ***

Gabinet-terapii-1Gabinet terapii pedagogicznej powstał z myślą o dzieciach, rodzicach i nauczycielach, którym nie jest obca problematyka niepowodzeń szkolnych.

Dysleksja, dysgrafia i dysortografia to specyficzne trudności w nabywaniu umiejętności czytania i pisania, które są podstawowymi umiejętnościami człowieka. Trudności w ich nabywaniu często współwystępują z innymi trudnościami w nauce szkolnej. Każde dziecko, u którego zauważamy symptomy występowania specyficznych trudności w uczeniu się powinno być jak najwcześniej zdiagnozowane i objęte specjalistyczną terapią pedagogiczną.

Gabinet-terapii-2Terapia pedagogiczna zmierza do spowodowania określonych, pozytywnych zmian w zakresie:

  • sfery poznawczej i emocjonalno - motywacyjnej
  • oraz w strukturze wiedzy i umiejętności szkolnych dziecka.

Prawidłowe funkcjonowanie analizatorów wzrokowego i słuchowego oraz prawidłowy rozwój ruchowy jest niezbędnym warunkiem opanowania przez dziecko umiejętności czytania i pisania w czasie przewidzianym programem szkolnym.

W wyniku zaburzeń w funkcjonowaniu analizatorów dziecko może napotykać na wiele trudności podczas nauki szkolnej m.in. w zakresie wypowiadania się, czytania, pisania, rysowania a także w nauce innych przedmiotów.

Wychodząc naprzeciw problemom związanym ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się proponuję swoją pomoc w przezwyciężaniu napotykanych trudności. Zachęcam do kontaktu dzieci, rodziców oraz nauczycieli.

Zajęcia trwają 60 minut z każdą grupą wiekową, raz w tygodniu.

Do podstawowych celów pracy terapeutycznej w klasach 0-3 należy:

  1. Usprawnienie zaburzonych procesów psychomotorycznych istotnych w opanowaniu umiejętności czytania i pisania.
  2. Ćwiczenie sprawności czytania i pisania.
  3. Oddziaływanie psychoterapeutyczne ogólnie uspakajające, a równocześnie aktywizujące uczniów.

Stwarzanie sytuacji które:

  • sprzyjają pozytywnym przeżyciom i prowokują do słownego ich określana
  • prowokują do działania i nazywania tego , co dziecko czyni i do czego zmierza
  • skłaniają do opisywania rzeczywistości i ustalania związków przyczynowo-skutkowych
  • rozwijają u dzieci zaciekawienie i zdolność do uważnego słuchania
  • poznawanie otaczającego świata za pomocą narządów zmysłów w toku zabaw i zajęć
  • wzbogacanie zasobu słownictwa poprzez stwarzanie okazji do rozmów , dyskusji i swobodnego wypowiadania się.

Do podstawowych celów pracy terapeutycznej w klasach 4-6 należy:

  • propagowanie kultury języka polskiego;
  • wytworzenie pozytywnej motywacji do nauki ortografii;
  • rozwijanie zainteresowań ortografią;
  • utrwalanie poprawnego wzoru graficznego;
  • kształcenie świadomości i odpowiedzialności ortograficznej;
  • opanowanie zasad ortografii i interpunkcji polskiej;
  • kształcenie umiejętności stosowania zasad ortograficznych i interpunkcyjnych w praktyce;
  • kształcenie umiejętności wyjaśniania poprawności pisowni wybranych wyrazów;
  • dobieranie przykładów ilustrujących daną zasadę ortograficzną;
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się słownikiem ortograficznym, słownikiem wyrazów obcych i słownikiem języka polskiego;
  • dostrzeganie zależności między pisownią a gramatyką i ich wykorzystywanie;
  • poprawne dzielenie wyrazów na sylaby;
  • swobodne tworzenie wyrazów pokrewnych oraz dobieranie synonimów i antonimów;
  • stosowanie właściwych znaków interpunkcyjnych;
  • stworzenie dzieciom możliwości sprawdzenia się w sytuacji nietypowej
  • budzenie czujności ortograficznej uczniów;
  • kształtowanie empatycznego współdziałania w grupie.
  • stymulowanie różnych form aktywności uczniów.
  • rozwijanie umiejętności pełnego realizowania własnych pomysłów.
  • łączenie zabawy z nauką.

Opracowała Edyta Jastrzębska

caly wroclaw_czyta_dzieciom    turystykakid szkola promujaca_zdrowie       smieci        dswu     sowa  nakretki